zondag 2 juni 2013

Ooievaar gehaakt


Deze keer laat ik jullie de ooievaar zien die ik begin dit jaar al heb gehaakt. Helaas is de foto van een kale ooievaar, ik heb er nog een postpet en een luier voor aan de snavel bijgehaakt, maar ben vergeten om van het totaalplaatje een foto te maken voor ik hem weggaf aan een collegaatje die van een zoontje is bevallen. Op de luier heb ik de naam van het kindje gemaast.

Mocht je een klein idee willen hebben hoe hij er met pet en luier uitziet, kun je op Ravelry kijken bij Marike van Loo. Hiervoor moet je wel een account bij Ravelry hebben, of deze gratis aanmaken. Er gaat een hele grote wereld van (veelal) gratis haakpatronen voor je open. Ik heb dus ook dit patroon gebruikt om de ooievaar te haken.

Mijn man, een aantal collega''s en ikzelf hebben werkelijk volledig dubbel van het lachen gelegen, toen ik het lijf, nek en hoofd aan het haken was. Als je nu op de foto n.l. even de poten, staart, snavel en vleugels wegdenkt, wat blijft er dan over voor vorm???? Juist ja, een trekhaak ;-).


Groetjes Roelie

7 opmerkingen:

  1. Die heb ik een tijdje terug ook gehaakt, maar dan voor een familie Ooievaar, dus zonder luier e.d. Je collega was er vast blij mee, je hebt hem mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk Roelie!

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat haakpatroon is in het engels, weet je waar ze hem in het nederlands hebben?

    groeten monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Moniqu,
    nee helaas kan ik je niet aan een NL patroon helpen. Tip: google op vertaalschema haaksteken. Dit zijn US engelse termen. (er zit verschil in US of UK termen!) Ik haak zelf meestal US patroontjes, als je de benamingen 1 keer weet haakt het net als NL-talig...
    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waar kan ik het patroon vinden? gr Klaasje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van de ooievaar, bedoel ik. Onze dochter krijgt dit jaar hun tweede kindje en is het leuk om hier op te trakteren op de peuterschool door het oudste kindje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ik heb je via mail de link naar Ravelry toegestuurd waar ik het in mijn post over had. Even gratis registreren en een hele verzameling veelal gratis patronen ligt voor je open.. veel haakplezier!

      Verwijderen

Ik vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen, dus schroom niet om een berichtje achter te laten.
Bedankt voor jullie bezoekjes!